RETURER & BYTEN

GENERELLT

Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt i 30 dagar från och med det datumet då du har hämtat ut din vara. Vi plomberar våra smycken och retur gäller endast på obruten plombering. Observera att öppet köp inte gäller på unika beställningsvaror. 

HUR GÖR JAG EN RETUR?

1) Kontakta oss på info@sophiebysophie.com med ditt ordernummer så skickar vi dig en fraktsedel.

2) Du fyller i ditt returformulär och skickar det tillsammans med smycket. Vi står för fraktkostnaden och skickar dig en fraktsedel så fort du har kontaktat oss. OBS: Om ditt smycke är köpt hos någon av våra återförsäljare vänder du dig direkt till dem för att få hjälp med din retur. 

3) Vi står för fraktkostnaden och skickar dig en fraktsedel så fort du har kontaktat oss.

4) Återbetalning och/eller leverans av nytt smycke sker inom två veckor från det att vi mottagit den returnerade produkten. Har du valt klarna så sköts allting via dem.

STÅR NI FÖR RETURKOSTNADEN?

Ja det gör vi, önskar du göra en retur? Kontakta oss så hjälper vi dig, mejla till: Info@sophiebysophie.com

VAD GÖR JAG OM MITT SMYCKE ÄR DEFEKT?

1) Meddela oss genom att skicka ett mail med bild till info@sophiebysophie.com där du berättar varför du anser att produkten är defekt. Klagomål om defekta produkter måste göras inom två månader från köpet om inget annat sägs av lag. Vid en reklamation behöver vi alltid ha ett underlag på ditt köp.

2) Sophie by Sophie kommer att stå för fraktkostnaden om produkten är defekt eller felaktigt levererad. 

VAD GÄLLER VID EN REKLAMATION?

Vill du att reklamera ditt smycke så gör du det genom att beställa en returblankett från Sophie by Sophie. Meddela oss muntligen eller skriftligen (även med bild), beskriv varför du anser att produkten är felaktig. Du fyller i returblanketten du får utav oss och återsänder den tillsammans med den felaktiga Produkten till Sophie by Sophie med spårbar försändelse. Det går även bra att lämna in Produkten tillsammans med ifylld returblankett på HQ i Stockholm (gäller endast i Sverige).

Meddela Sophie by Sophie, muntligen eller skriftligen (även med bild), beskriv varför du anser att produkten är felaktig. Om Reklamationen är gjord inom två (2) månader efter att felet upptäcktes ska reklamationen anses vara gjord i tid. Det vi klassificerar som giltiga reklamationer är tillverkningsfel som sker inom en rimlig tid och gäller inte för slitage eller fel användning av produkten. Vi rekommenderar att undvika direkt solljus, fukt och att hålla dina smycken separata från varandra. Vi behöver alltid ha ett underlag på din köpta vara från oss vid en reklamation. 

Vanligtvis byter vi ut smycket mot ett nytt likadant om det är en giltig reklamation. Så när skadan eller felet godkänns skickar vi ut en ny produkt till dig och om den felaktiga produkten inte finns kvar i lager så kan vi erbjuda en likartad produkt, alternativt göra en återbetalning.

KAN NI LAGA MITT SMYCKE?

Vi lagar inte smycken hos oss utan hänvisar till att vända sig till en valfri guldsmed för att få hjälp med lagningen. Du kan vända dig till valfri guldsmed.

VÅR POLICY

Smycket (ena) måste returneras i ett nytt och oanvänt tillstånd, i perfekt skick, med allt skyddande material på plats och Sophie by Sophie-taggarna fästa vid dem (om tillämpligt). Detta inkluderar alla förpackningens äkthetskort/dustbags.

Vi förbehåller oss rätten att inte ta emot någon retur om produkten visar tecken på slitage eller har använts eller ändrats från sitt ursprungliga skick på något sätt eller, som ett alternativ, kan minska beloppet för eventuell återbetalning eller byte i enlighet därmed.

Vi kan till exempel göra en värdeminskning under följande omständigheter: smycket (ena) har använts, slitits eller skadats; SbS-taggen är inte fäst vid artikeln eller har inte returnerats. Observera att SbS-taggarna utgör en integrerad del av varje smycke; och/eller att du inte har returnerat någon förpackning som anses vara en integrerad del av en smycket (t.ex. dustbag). Du kommer att informeras om vi av dessa skäl föreslår reducerad återbetalning. I det här fallet kan du (som ett alternativ) välja att få smycket tillbaka till dig på egen bekostnad. * Våra Fine smycken är väldigt exklusiva och måste returneras till oss med obruten försegling med presentationsboxen, den skyddande förpackning och eventuella SbS-certifikatkort och taggar.

ÄR DET EN GÅVA?

Vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss för mer information på info@sophiebysophie.com.

SENA RETURER

Smycket (na) ska skickas tillbaka till oss inom 30 dagar efter att du mottagit din beställning. Returer efter denna tidsram kan accepteras av Sophie by Sophie och kan endast återbetalas som en butikskredit.

BYTEN 

Ej tillgängliga. Vänligen gör en ny beställning. För mer information läs, Hur gör jag en retur eller, kontakta: info@sophiebysophie.com Observera att skatter på beställningar som skickas utanför EU inte kan återbetalas. * Fraktkostnaden återbetalas inte för beställningar som skickas utanför Sverige.